Läcker...

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
mastermute

Läcker...

Inlägg av mastermute »

Jag har haft ett trasigt värmepaket (antagligen har det frusit någon gång i tiden och då har någon försökt att löda ihop det) så jag har bytt det. eftersom det läckte insåg jag att jag hade vatten i mattorna och tog ut dem för torkning.. sjävklart var det rostigt golv under! Stålborste och slipning och därefter hammarlack! MEN ACK! Nu ser jag att det läcker [olja] från bromspedalen... Föregående sa att han bytte bromscylinder.. vad behöver jag göra om det läcker in?
Användarens profilbild
johnson

Re: Läcker...

Inlägg av johnson »

Det är nog renovering eller byte som gäller bara tyvärr. Men kolla så du är säker på att det är huvudbromscylinder, kan ju vara kopplingen med..
mastermute

Inlägg av mastermute »

Det kommer definitivt från bromspedal/cylinder! Beställa en ny cylinder? Eller vad innebär "renovering" repektive "byte"? (Sorry, noob!)

Men... hittade två knappnålsstora hål i golvet också. Så det blir väl att lära sig svetsa också... :)
Användarens profilbild
johnson

Inlägg av johnson »

Finns renovering satser till huvudcylindern, kan vara lite klurigt att få isär den men de går :)
Det blir helt klart billigare än byte, dvs köpa en ny..
pickupkalle
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

är det en krets eller 2 krets???????

eller om du inte vet,vad är det för kojja och årsmodell??
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
mastermute

Inlägg av mastermute »

Jag tror det är 2-krets, och den är antagligen bytt en gång... i lådan med "grejor" som följde med bilen finns en bromscylinder...

Jag har dragit åt allt runt bromscylindern i motorrummet och det verkar ha stoppat det, men det är ju inte riktigt tillfredställande... bromsar är ju hyffsat bra att kunna lita på tycker jag...
Skriv svar