flipfront
turbovan skrev:på hjemmesiden min har jeg lagt ut noen bilder av min flippfront laget av originale metaldeler.
du må kappe i skjermen foran for å få plass til 13" om det ikke er "nye" skjermer da.
ellers så kan kan jeg svare deg om du er litt mer detaljert i spørsmålene
lykke til
Tony
asså kojan är helt orginal i skärmar och dylik. men där sittaer spax dämpare på den.vet inte om det gör på sig när man ska ha på 13 tummare. och sen den är ovanligt låg tycker jag.med kjolen på där framme så e där bara ett par centimeter ner till marken.
tack så länge
Om den er for lav foran tyder det på at du må bytte "knirkekulene" dine. de kulene som sitter i bunnen av trompeten og ned på øvre bærearm, du har nok slitt plastikkoppen som sitter der og da blir bilen vesentlig lavere.
front får du forøvrig kjøpt fra england i glassfiber, vet ikke hvordan det er med godkjenning av slikt i sverige?
front får du forøvrig kjøpt fra england i glassfiber, vet ikke hvordan det er med godkjenning av slikt i sverige?
turbovan skrev:Om den er for lav foran tyder det på at du må bytte "knirkekulene" dine. de kulene som sitter i bunnen av trompeten og ned på øvre bærearm, du har nok slitt plastikkoppen som sitter der og da blir bilen vesentlig lavere.
front får du forøvrig kjøpt fra england i glassfiber, vet ikke hvordan det er med godkjenning av slikt i sverige?
ok. men jag tror faktiskt inte att det är något säkrkilt slitet där eftersom bilen har stått still i tio år och att den typ rullat 6000. finns där inget sätt som dom kan ha sänkt den. för dom som hade den innan byggde den så att den skulle gå på bana. så motorn och väg hållningen är där efter.
som sagt innan sitter där spax ställ bara dämpare på den om det kan ha något med de o göra.
tack på förhand
kan ha vært at de har saget av trompeten et par mm for å senke den?
eller er det bare optiskt? sjekk en annen mini som har normalhøyde og se hvilken vinkel bærearmene står. om dine heller oppover må det være knirkekulene, at de har saget av trompeten litt for å senke den, eller gummiputene kan ha sunket sammen.
eller er det bare optiskt? sjekk en annen mini som har normalhøyde og se hvilken vinkel bærearmene står. om dine heller oppover må det være knirkekulene, at de har saget av trompeten litt for å senke den, eller gummiputene kan ha sunket sammen.
hey
är det besvärligt och dyrt att konvertera så man får flipfront? hur får man tag i delar och påverkar det nåt på bilens stomme vid besikting? jag är väldigt sugen på att fixa flipfrånt då jag behöver byta motor innanbesiktningen. det är ju helt klart mer lättåtkomligt med flipfront som man kan plocka av..
Tjacka frontplåt+framskärmar i plåt.(motorhuv har du ju redan) Svetsa ihop skärmar+frontplåt som en flip,fixa Dzus-lås vid triangelplåten och vanliga huvlåspinnar undertill i framvagnen.En tycker jag billig lösning på "flipfront" såtillvida du inte hittar en begagnad glasfiberflip! Dessutom snygg och funktionell lösning då du slipper fälla/lossa flippen för den sedvanliga olje-checken,utan bara fälla upp huven på sedvanligt manér.Nope! har inga bilder på tidigarenämda konstruktion,utan låt din iderikedom flöda hejvilt!
Ang. stommens hållfasthet kan man bara konstatera krasst att det är framvagnen som håller upp fronten! Kolla oxå upp med Bilprovningen...Förr hängde det på vilken årsmodell (t.o.m-69?) man hade flipfront på,men det kanske är nya regler numera?
"Slave to the grind"/Mongoose
Ang. stommens hållfasthet kan man bara konstatera krasst att det är framvagnen som håller upp fronten! Kolla oxå upp med Bilprovningen...Förr hängde det på vilken årsmodell (t.o.m-69?) man hade flipfront på,men det kanske är nya regler numera?
"Slave to the grind"/Mongoose