flipfront

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
palman

flipfront

Inlägg av palman »

hej hej.. har två frågor som jag hoppas kunna få hjälp med..

1. hur mycke behövs det göra för att få ditt en flipfront.

2. hur mycket behövs göra för att få ditt tretton tummare med 175. har redan spacers bak och skärmbreddare

tack på förhand
turbovan

Inlägg av turbovan »

på hjemmesiden min har jeg lagt ut noen bilder av min flippfront laget av originale metaldeler.

du må kappe i skjermen foran for å få plass til 13" om det ikke er "nye" skjermer da.

ellers så kan kan jeg svare deg om du er litt mer detaljert i spørsmålene

lykke til

Tony
palman

Inlägg av palman »

turbovan skrev:på hjemmesiden min har jeg lagt ut noen bilder av min flippfront laget av originale metaldeler.

du må kappe i skjermen foran for å få plass til 13" om det ikke er "nye" skjermer da.

ellers så kan kan jeg svare deg om du er litt mer detaljert i spørsmålene

lykke til

Tony

asså kojan är helt orginal i skärmar och dylik. men där sittaer spax dämpare på den.vet inte om det gör på sig när man ska ha på 13 tummare. och sen den är ovanligt låg tycker jag.med kjolen på där framme så e där bara ett par centimeter ner till marken.

tack så länge
turbovan

Inlägg av turbovan »

Om den er for lav foran tyder det på at du må bytte "knirkekulene" dine. de kulene som sitter i bunnen av trompeten og ned på øvre bærearm, du har nok slitt plastikkoppen som sitter der og da blir bilen vesentlig lavere.

front får du forøvrig kjøpt fra england i glassfiber, vet ikke hvordan det er med godkjenning av slikt i sverige?
palman

Inlägg av palman »

turbovan skrev:Om den er for lav foran tyder det på at du må bytte "knirkekulene" dine. de kulene som sitter i bunnen av trompeten og ned på øvre bærearm, du har nok slitt plastikkoppen som sitter der og da blir bilen vesentlig lavere.

front får du forøvrig kjøpt fra england i glassfiber, vet ikke hvordan det er med godkjenning av slikt i sverige?

ok. men jag tror faktiskt inte att det är något säkrkilt slitet där eftersom bilen har stått still i tio år och att den typ rullat 6000. finns där inget sätt som dom kan ha sänkt den. för dom som hade den innan byggde den så att den skulle gå på bana. så motorn och väg hållningen är där efter.

som sagt innan sitter där spax ställ bara dämpare på den om det kan ha något med de o göra.

tack på förhand
turbovan

Inlägg av turbovan »

kan ha vært at de har saget av trompeten et par mm for å senke den?

eller er det bare optiskt? sjekk en annen mini som har normalhøyde og se hvilken vinkel bærearmene står. om dine heller oppover må det være knirkekulene, at de har saget av trompeten litt for å senke den, eller gummiputene kan ha sunket sammen.
Användarens profilbild
Helipop

hey

Inlägg av Helipop »

är det besvärligt och dyrt att konvertera så man får flipfront? hur får man tag i delar och påverkar det nåt på bilens stomme vid besikting? jag är väldigt sugen på att fixa flipfrånt då jag behöver byta motor innanbesiktningen. det är ju helt klart mer lättåtkomligt med flipfront som man kan plocka av..
mongoose

Inlägg av mongoose »

Tjacka frontplåt+framskärmar i plåt.(motorhuv har du ju redan) Svetsa ihop skärmar+frontplåt som en flip,fixa Dzus-lås vid triangelplåten och vanliga huvlåspinnar undertill i framvagnen.En tycker jag billig lösning på "flipfront" såtillvida du inte hittar en begagnad glasfiberflip! Dessutom snygg och funktionell lösning då du slipper fälla/lossa flippen för den sedvanliga olje-checken,utan bara fälla upp huven på sedvanligt manér.Nope! har inga bilder på tidigarenämda konstruktion,utan låt din iderikedom flöda hejvilt!

Ang. stommens hållfasthet kan man bara konstatera krasst att det är framvagnen som håller upp fronten! Kolla oxå upp med Bilprovningen...Förr hängde det på vilken årsmodell (t.o.m-69?) man hade flipfront på,men det kanske är nya regler numera?

"Slave to the grind"/Mongoose
Användarens profilbild
Helipop

Inlägg av Helipop »

okay tack så mycket. ska kolla upp vart man får tag i fäste osv. jag kollar upp asmycket om kojorna nu.. än har jag inte införskaffat mig någon än men det är bara en tidsfråga så därför är jag lite vetgirig innan så jagvet exakt vad jag vill ha sen och hur mycket projektt kommer kosta ungefär..
Användarens profilbild
Addam

Inlägg av Addam »

Är en flippfront så förbenat dyr då?

Har du kolla alla svenska försäljare... Jana motors och Dahlhems måste ju ha.

Ciao
[Noli turbare circulos meos]
Användarens profilbild
Helipop

Inlägg av Helipop »

haha jag minns inte ens att jag har frågat det där nu.. hehe har faktiskt beställt en flip för ett par veckor sen.. =)
KafeKafka

Inlägg av KafeKafka »

vad fick du ge för den då??
Skriv svar