har just fått igång min 850 efter att den endast hostade med choken utdragen. felet var tändstiften, bytte dem och den går som en klocka! ..på tomgång och lite till. när jag försöker varva dör den bort, den liksom "måar" och man hör hur den suger efter luft. då jag köpte den varvade den hejvilt och sen dog den och efter det fixade jag bränsle pumpen, bytte stift och fyllde på olja i förgasaren för tänkte om det var pga oljan i gasaren som den inte ville gå ordentligt.
nu tror jag den inte får tillräckligt med bensin vid gaspådrag. kan det bero på att det är för mycket olja i förgasaren?
vet inte hur mycket det ska va där då vissa säger fyll upp till kanten och vissa till halva mässingsklumpen i ändan av stickan, jag valde att sätta lite för att fylla upp hela slutar ju bara med att det rinner ner i förgasaren och insuget.
sen är jag helt ny på dessa förgasare med vacuum styrd trottel och har ingen aning hur man kan ställa in nåt på dem eller hur mycket olja det ska va och vad oljan har för mision.
sen undrar jag om det finns nån säkringsbox? har hittat en liten till vänster i motorrummet med 2 st. glas-säkringar (30 & 32 amp) men tvivlar på att det är dem som går till all el på bilen. för blinkers fungerar ej och inte tutan.
sen är det en spak det står "push heater" på som sitter fast, är det den man sätter igång kupé fäkten med? det sitter även en liten spak under värme reglage lådan men tror den är efter monterad.
sen är det ju två vippor på instrument panelen, den högra som går till lyset och en till vänster som det inte händer nåt med, vad är det för en?
en hel del frågor där

mvh. Kulan