Ha! idag lagade jag generatorn jag bytte kolet i den och satte nya skor på samtliga kablar som hade med generatorn att göra jag startade bilen och ign lampan slocknade (pust). Nu är det bara tändningsinställning kvar innan jag kan köra på allvar, får väll lämna in den till Jana eftersom jag inte tänker testa det själv.
Tack alla som kom med tips om vad jag skulle göra med generatorn.
Ställa tändningen är väl enkelt????? byt brytarna till nya, ställ brytaravståndet och ställ fördelaren på 9 grader FÖD på tomgång utan vakum, DVS om du kör ganka otrimmat
Ställa tändningen är väl enkelt????? byt brytarna till nya, ställ brytaravståndet och ställ fördelaren på 9 grader FÖD på tomgång utan vakum, DVS om du kör ganka otrimmat
Detta är min motor, kan ju inte så mycket om den men detta är vad som är gjort :
ny topp.. portad och planad.. högkomp.- kolvar, dubbla SU-förgasare, cooper original raceavgassystem (rc40)+ extraktorrör, vassare kam, brytarlöst tändsystem, högeffekttändspole, bumblebee tändkablar, nya stift, nytt fördelarlock + rotor.
Denna tändning måste ställas och det vill jag ju inte göra själv