Generatorn är hel hihihi

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Tobbe

Generatorn är hel hihihi

Inlägg av Tobbe »

Ha! idag lagade jag generatorn jag bytte kolet i den och satte nya skor på samtliga kablar som hade med generatorn att göra jag startade bilen och ign lampan slocknade (pust). Nu är det bara tändningsinställning kvar innan jag kan köra på allvar, får väll lämna in den till Jana eftersom jag inte tänker testa det själv.

Tack alla som kom med tips om vad jag skulle göra med generatorn.

mvh Tobbe :lol: :lol:
palman

Inlägg av palman »

härligt att det löste sig:)
Användarens profilbild
mini1275gt
Kontakt:

Inlägg av mini1275gt »

Ställa tändningen är väl enkelt????? byt brytarna till nya, ställ brytaravståndet och ställ fördelaren på 9 grader FÖD på tomgång utan vakum, DVS om du kör ganka otrimmat
Användarens profilbild
mini1275gt
Kontakt:

Inlägg av mini1275gt »

Ställa tändningen är väl enkelt????? byt brytarna till nya, ställ brytaravståndet och ställ fördelaren på 9 grader FÖD på tomgång utan vakum, DVS om du kör ganka otrimmat
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

kör ju rätt trimmat med dubbla förgasare mm.
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

Detta är min motor, kan ju inte så mycket om den men detta är vad som är gjort :

ny topp.. portad och planad.. högkomp.- kolvar, dubbla SU-förgasare, cooper original raceavgassystem (rc40)+ extraktorrör, vassare kam, brytarlöst tändsystem, högeffekttändspole, bumblebee tändkablar, nya stift, nytt fördelarlock + rotor.

Denna tändning måste ställas och det vill jag ju inte göra själv

mvh Tobbe
palman

Inlägg av palman »

en liten fråga..om det är ett brytar löst system vaffo har man då rotor och allt det måjjset..
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

Ha hah hah

Och det frågar du mig som inte har en aning om varför, varför skall man inte ha det ???

Detta är uppgifter som jag fått av den gamla ägaren, jag vet ju inte ens vad en rotor är hahahah :oops:
Användarens profilbild
Per_cooper
Kontakt:

Inlägg av Per_cooper »

palman skrev:en liten fråga..om det är ett brytar löst system vaffo har man då rotor och allt det måjjset..

Rotorn behövs ändå för att fördela ut tändimpulserna till de olika tändkablarna.
Skriv svar