
Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
Vilken utgåva av Haynesmanualen använde du? 

MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
Oftast är det tempgivaren som orsaker problemet. Om den är paj/har dålig kontakt, då tror datorn att motorn är kall och sprutar in extra bensin (som choke), även när den är varm. Då får man för hög CO och HC och drar bilen mycket bensin.


Modern cars are nothing but visual pollution !
- silverbullet 96
- Inlägg: 666
- Blev medlem: 15 juli 2009 kl. 12:06
- Ort: Stehag
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
SPI - temp sender ----
http://www.northwestminis.co.uk/index.p ... cts_id=564
I replaced mine and found that place to be the cheapest!
http://www.northwestminis.co.uk/index.p ... cts_id=564
I replaced mine and found that place to be the cheapest!
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
Förresten, att montera en 77> framram på en 68:a Mini är omöjligt, samt 70> dörrar. Det passar helt enkelt inte. Sen är en SPI kaross helt annorlunda på vissa ställen än en "förgasare" kaross. Så att montera hela insprutningssystem inkl. motor på en förgasar-kaross krävs oerhört mycket jobb och kunskap om insprutnings Mini:s..... 
Sist; på en 68:a finns det ingen krav på HC värde....

Sist; på en 68:a finns det ingen krav på HC värde....

Senast redigerad av RAINIER den 5 maj 2012 kl. 20:33, redigerad totalt 1 gånger.
Modern cars are nothing but visual pollution !
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
Där kom det..........
No further comments !

No further comments !
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
Kunde du inte väntat liteRAINIER skrev:Förresten, att montera en 77> framram på en 68:a Mini är omöjligt, samt 70> dörrar. Det passar helt enkelt inte.

//Thomas
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
nej inte omöjligt , allt går om man vill.
det hela började när jag såg att det redan va folk som hade gjort det , min va lite knivigare men
med proffs hjälp av en äldre bilsvetsare och bilbyggare va det lättare .
http://www.dutchysmini.com/the-halfcut-mini.html
det hela började när jag såg att det redan va folk som hade gjort det , min va lite knivigare men
med proffs hjälp av en äldre bilsvetsare och bilbyggare va det lättare .
http://www.dutchysmini.com/the-halfcut-mini.html
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
Tog du inga bilder under bygget som du kan dela med dig av?
Länken som du hänvisar till är inte relevant eftersom den bara visar ett motorbyte. Killen köpte en halv bil istället för en lös motor. Båda bilarna tillhör dessutom samma åldersgrupp 1988 och 1994.
Länken som du hänvisar till är inte relevant eftersom den bara visar ett motorbyte. Killen köpte en halv bil istället för en lös motor. Båda bilarna tillhör dessutom samma åldersgrupp 1988 och 1994.
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
...bilder...? 

Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
"man kunde höra en knappnål falla....." 

MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
-
- Inlägg: 65
- Blev medlem: 2 augusti 2010 kl. 15:55
- Ort: Ullånger
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
dog den här tråden eller de va ju kul å läsa
hehe
men bara lite om dörrarna dom har väll inte änns samma utformning eller för ja har ju mk1 dörrar till en cooper S men han som ja köpt dom av sa att dom inte skulle passa på min mk3:a eller har vi fel?


Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
nej dom passar inte ens nästan. skiljer massor - överallt 

-
- Inlägg: 65
- Blev medlem: 2 augusti 2010 kl. 15:55
- Ort: Ullånger
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
okey där ser man på
haha

- silverbullet 96
- Inlägg: 666
- Blev medlem: 15 juli 2009 kl. 12:06
- Ort: Stehag
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
Fattar inte att han kan............... 

MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k