torsdag....
För det första, Cooper -74, så tycker jag absolut att du fortsatt ska vara sugen på att pillaigång din bil! Bild? ...eller hittar jag den på fourumet?
TVR; jo jag tror att ClubmanEstate mattor kommer att passa fint... de är ju tydligen värmepressade. När du säger passform och "minimal-trimming" så är det tydligen så att man måste trimma av lite beroende på hur tjockt man ljudisolerar... mot trösklar osv. En kompis har köpt och det var mycket prydligt!
Det är alltid en hel del småfix innan allt fungerar. Projektet var nu att ordna vindrutespolningen.
Förste ägaren av bilen hade direkt efter köp -69 installerat en spolarpump från en Amazon, (på bild), och monterat en knapp i hålet där pumpen skall sitta. Inte för att en Amazonpump är ful eller så, men jag hade tidigare ordnat en originalpump på tradera! Vidare köptes slang, T-koppling samt backventil in. Nu står det VDO på dessa delar... man har ju en önskan att det man monterar på bilen helst skall vara märkt; Smith´s, champion, MOWOG, Lucas eller dylikt. I alla fall satt spolarvätskebehållaren på plats, den som påminner starkt om en kateter

så det var bara att dra in slangarna in i kupén. det var trångt att få dem genom hålet bakom hastighetsmätaren där även kabelhärvan går in. Efter lite svärande om bristande utrymme var allt på plats och fungerade ypperligt. Man kan förvånas på nytt, av kapaciteten i den lilla manuella pumpen... marginellt större än urinblåsan på en välväxt hamster.
Tänkte att jag skulle posta en bild på undersidan... var ju mer än nöjd över avgassystemet!
// Dwarfie69