Vad skiljer de olika modellerna åt?

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
sjohan
Kontakt:

Vad skiljer de olika modellerna åt?

Inlägg av sjohan »

Hejsan.

Jag har suttit och kikat på ett gäng olika bilannonser nu dom senaste dagarna och insett att det finns mer än en bil som folk kallar hundkoja. Det finns ju austins och det finns bmc och jag stötte på några fler som jag inte ens vet vad dom hette. Men det är väl så att austin är "orginalet" eller? Är bmc och dom någon sorts godkänd kopia eller är dom "pirat" eller vad är dom? Och finns där någon bra sida där man kan få lite översikt över skilnaden mellan olika årsmodeller? Utseende mässigt och funktionsmässigt.

Hade

/Johan
Användarens profilbild
Adjuun
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Om du kollar på http://www.miniresource.com/mk1.htm

Titta på vänster sida under model information där finns allt du kan tänkas vilja veta om alla olika mini modeller
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Kontakt:

Re: Vad skiljer de olika modellerna åt?

Inlägg av Ubba »

sjohan skrev:Hejsan.

Jag har suttit och kikat på ett gäng olika bilannonser nu dom senaste dagarna och insett att det finns mer än en bil som folk kallar hundkoja. Det finns ju austins och det finns bmc och jag stötte på några fler som jag inte ens vet vad dom hette. Men det är väl så att austin är "orginalet" eller? Är bmc och dom någon sorts godkänd kopia eller är dom "pirat" eller vad är dom? Och finns där någon bra sida där man kan få lite översikt över skilnaden mellan olika årsmodeller? Utseende mässigt och funktionsmässigt.

Hade

/Johan
En sådan guide är på gång hit till sidan. Kommer om ett tag när jag får lite mer fritid... :wink:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Användarens profilbild
Adjuun
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Härligt.. det som också borde finnas är ungefär samma som finns på 900klubben.com mekar tips. Alltså bilder och beskrivningar hur man gör olika lätta och lite svårare saker på hundkojan.. tex hur man byter bromsar eller vad som helst..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
sjohan
Kontakt:

Inlägg av sjohan »

Tack för länktipset. Ska kolla upp det!

Ubba: Det låter som en bra grej!
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

De lät inte helt fel Ubba.....

Jag kan hjälpa till med bilder ja... Nu när motor är isärplockad och bilen i molekyler :lol:
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

DirtBag skrev:De lät inte helt fel Ubba.....

Jag kan hjälpa till med bilder ja... Nu när motor är isärplockad och bilen i molekyler :lol:
Håller just nu på med en bil-köpar-guide, men modellguiden kommer snart... Hör av mig om jag behöver bilder! Tack förresten! :wink:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

Lungt de 8)
Användarens profilbild
Adjuun
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Jag kan också fixa bilder.. hela min bil är ju i molekyler så jag kan fixa bilder på vad som helst.. ska ta en bildserie när jag sätter ihop bilen med så..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Användarens profilbild
Babas

Inlägg av Babas »

ja alla skulle ju kunna vara delaktiga i att om man har möjlighet kunna fotografera när man byter/lagar olika saker och skriva några meningar om vad man ska tänka på och lite så. det skulle ju kunna vara till storhjälp för andra. Och till slut så har jag en bra guide här på hemsidan.
Användarens profilbild
Adjuun
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Jo precis då blir det precis som haynes bok men på svenska och bilder i färg.. :)
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Användarens profilbild
Babas

Inlägg av Babas »

ja hehe kanske lite onödigt igentligen men ändå bra.
sjohan
Kontakt:

Inlägg av sjohan »

låter som att det kan bli hur bra som helst!
Användarens profilbild
Adjuun
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Jo precis.. har redan tagit lite bilder då jag plockade ner bilen.. ska bara ta lite bilder medans jag sätter ihop den med...
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Skriv svar