Vad skiljer de olika modellerna åt?
Vad skiljer de olika modellerna åt?
Hejsan.
Jag har suttit och kikat på ett gäng olika bilannonser nu dom senaste dagarna och insett att det finns mer än en bil som folk kallar hundkoja. Det finns ju austins och det finns bmc och jag stötte på några fler som jag inte ens vet vad dom hette. Men det är väl så att austin är "orginalet" eller? Är bmc och dom någon sorts godkänd kopia eller är dom "pirat" eller vad är dom? Och finns där någon bra sida där man kan få lite översikt över skilnaden mellan olika årsmodeller? Utseende mässigt och funktionsmässigt.
Hade
/Johan
Jag har suttit och kikat på ett gäng olika bilannonser nu dom senaste dagarna och insett att det finns mer än en bil som folk kallar hundkoja. Det finns ju austins och det finns bmc och jag stötte på några fler som jag inte ens vet vad dom hette. Men det är väl så att austin är "orginalet" eller? Är bmc och dom någon sorts godkänd kopia eller är dom "pirat" eller vad är dom? Och finns där någon bra sida där man kan få lite översikt över skilnaden mellan olika årsmodeller? Utseende mässigt och funktionsmässigt.
Hade
/Johan
Om du kollar på http://www.miniresource.com/mk1.htm
Titta på vänster sida under model information där finns allt du kan tänkas vilja veta om alla olika mini modeller
Titta på vänster sida under model information där finns allt du kan tänkas vilja veta om alla olika mini modeller
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Re: Vad skiljer de olika modellerna åt?
En sådan guide är på gång hit till sidan. Kommer om ett tag när jag får lite mer fritid...sjohan skrev:Hejsan.
Hade
/Johan

MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Håller just nu på med en bil-köpar-guide, men modellguiden kommer snart... Hör av mig om jag behöver bilder! Tack förresten!DirtBag skrev:De lät inte helt fel Ubba.....
Jag kan hjälpa till med bilder ja... Nu när motor är isärplockad och bilen i molekyler

MVH Johan "Ubba" Åberg